Indigo Englehår
Dramatiker: Fredrik Høyer
Komponist: Peter Michelsen
Regi: Nils Petter Mørland
Scenografi/kostyme:Katja Ebbel Frederiksen
Lysdesign: Gard Gitlestad
Koreografi: Sandra Gerecke
Maske/parykk: Maria Zhal
Sanginnstudering: Espen Grjotheim
Produsent: Brageteatret
Plakatfoto: Anne Valeur
Forestillingsfoto: Signe Fulgesteg Luksengard
Du er på festen før bygården skal rives, alle snakker i kjeften på deg. Alt er revet, alle danser, du synger og hyler og kliner og elsker og hater. Foreldrene dine skal skilles, du vet ikke hvem du er, du er gravid, du er kåt, mora di skal dø og verden går under i slow motion og alle driter i livet ditt. Hva faen skal du gjøre med det?
INDIGO ENGLEHÅR er som å bli dratt inn i en Spotify-liste. En musikal som blander teater, konsert, poesi og lys, fordi vi lever intenst akkurat nå og alle snart skal dø.
På scenen treffer vi: Ina Svenningdal, Mimmi Tamba, Ingrid Dissen, Veslemøy Mørkrid og Fabian Christensen
«Jeg er så imponert. Høstens sterkeste, beste teateropplevelse for min del. Også er det laget for ungdom, hurra! Jeg tar av meg alpelua, enhjørningsbøylen og slenger av meg den rosa parykken. Jeg vil bare danse. Du vet, det er så deilig å danse, selv om ingenting gir mening. Terningkast 6!»
– Anmeldt av Helge Langerud Heikkilä for teaterungdom.no
Tre av låtene fra forestillingen er samlet i en EP på din favoritt strømmetjeneste!
Klikk her for EP med låtene Lyskaster, Du ser meg og Fri på spotify
Klikk her for å lese vårt digitale program…
Fredrik Høyer er forfatter og en av Norges mest lovende dramatikere. Med flere suksesser både nasjonalt og internasjonalt er han også en av Drammens fremste kultureksporter. Peter Michelsen er kjent som gitarist i Donkeyboy. Sammen med regissør og teatersjef ved Brageteatret Nils Petter Mørland, har de utviklet en helt ny musikkteaterforestilling.
«For sånn er jo også selve livet: Oppstykkede scener, uten mening, men med øyeblikk av poesi og smerte.»
– Anmeldt av Per Christian Selmer-Anderssen for dipr.no og periskop.no
«Ofte irriterer eg meg over slapt handverk når musikken for ein gongs skuld er spesialkomponert for teaterscenen. Det er det ingen grunn til her. Dette er musikk som framfor alt høyrer heime på spelelister på Spotify, og som godt kan stå åleine uavhengig av denne oppsettinga»
– Anmeldt av Frøydis Århus for scenekunst.no